Yaşam

Amerikalıların Kahvaltıda Neden Portakal Suyu İçtiğini Öğrendiğimizde “Kapitalizmin Kuklası Olduk”. Söyleyeceksin

“Portakal suyu içmeden güne başlayamam” Amerikalıları üzecek bir gerçek var: Aslında bu alışkanlık sağlığa olumlu etkisi olduğu için fark edilmiyor. Geçmişi çok eskilere dayanan bu kültür, ustalıkla hazırlanmış bir kültürdür. reklamınOnun işi.

Birisi neden portakal suyu reklamı yapmak istesin ki diye soracağınızı duymak üzereyiz, hadi bu kültürü deneyelim. Bunu ilk kim buldu?Bunu açıklayalım:

Öncelikle konu hakkında hiçbir bilgisi olmayan okuyucularımız olabilir; Genel olarak sinemalarda Amerikan kahvaltıları tam olarak aşağıdaki görseldeki gibi anlatılmaktadır:

Kesinlikle o portakal suyundan bir yudum bile alınır ve tabağa dokunmadan evden dışarı koşar. Klasik Amerikan sineması klişelerinden biri olan bu durum, doğal olarak portakal suyunun internette tüketilmesine yol açıyor. memegerçekleşmesini sağladı.

Yıllar önce Amerikalılar bir meyvenin suyunu sıkmayı zahmetli buldukları için böyle bir alışkanlığa sahip değillerdi.

1900’lerin başı, 20. yüzyıl Kaliforniya Meyve Yetiştiricileri Borsası (KMYB) Çok miktarda portakal üretiyordu ama arz-talep dengesi pek iyi değildi. Adeta portakal bolluğunu yaşadıklarını söyleyebiliriz.

Doğal olarak hiçbir satıcı kendi işini azaltmak istemez. Bu nedenle KMIB şunları hedeflemektedir: pazarlama ve reklamcılık alanındaBu kültürün yayılmasında ilk adımları attı.

Ancak portakal reklamı yapmak oldukça zordu, bu yüzden yeni bir şey düşünmeleri gerekiyordu ve bugün modern reklamcılığın babasıOlarak da bilinen Albert Lasker’dan destek aldılar.

İşlerin asıl bozulduğu nokta burası: Lasker’in inanılmaz reklamcılık yöntemi sayesinde artık evinde portakal suyu olmayan bir Amerikalı kalmayacaktı.

KMYB ve Lasker’in ekibi insanların daha fazla portakal satmasını nasıl sağlayabileceklerini düşündü. Ancak bunu yapmak oldukça zordu çünkü 1930’da kişi başına düşen yıllık yalnızca 8,6 kilogramportakal tüketildi.

Öte yandan ilk reklam deneyimleri, Portakalın içerdiği C vitamini Bu aracılığıyla oldu. Her sabah portakal yemenin iyi olduğunu belirten reklamlar hazırladılar ve yavaş yavaş insanların beyinlerine nüfuz etmeye başladılar.

Aslında bu niyet insanları öyle bir etkilemiştir ki; doktorlar çok fazla portakal tüketilmesi konusunda uyarıyor asidoz (kandaki asit fazlalığından dolayı pH’ın 7,35’in altına düşmesi)Bunun neden olabileceğine dair açıklamalar yapıyordu.

Ancak KMYB reklam kampanyalarını sürdürmeye devam etmekte ve vücutta rastgele etkiler yaratmaktadır. olumsuz bir etkisi yoktur Bu yönde açıklamalar yapıyordu. Daha sonra reklam politikalarını değiştirerek portakalın C vitamini açısından zengin olduğu konusuna odaklandılar.

İlk etapta portakalları konserve olarak satan KMYB, artık soğutulmuş portakalları da raflarda satışa sunmaya başladı.

konserve şeklinde Satılan portakallar doğal olarak yapışkandı ve rengi kahverengiye dönmüştü. Bu nedenle satışları hâlâ tam anlamıyla artıramadılar; ekip, müşterilerin daha erişebileceği ürünler satmaya kararlıydı. raflarda uzun süre kalabilir Meyve suyu üretimine başladık. Üstelik portakal suyu için çok daha fazla portakal gerekiyordu, bu da daha fazla satış anlamına geliyordu! Müşteriler portakal yemeyi azaltmalı ve meyve suyunu içmelidir.

Sunkist’in ürettiği ilk meyve sıkacağı

Ayrıca bu üretim aynı zamanda meyve sıkacağı icadına yol açtı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi birçok kişi evde meyve suyu hazırlamayı oldukça zahmetli buluyordu. Bu sayede adeta satışları patlatan ekip artık adını duyurdu. Sunkist olarak değiştirmeÜretmeye devam ettiler.

“Peki kahvaltı bunun neresinde, neden özellikle sabahları içiyorlar?” Sorunun cevabı sizi şaşırtacak.

Aynı zamanda Sunkist limon yetiştiricisiydi ve limonata da satıyorlardı. İki eserden birini sabah, diğerini ise öğleden sonra konumlandırarak aslında tüketicilerde bir algı oluşturdular. Bunu yapmalarının nedeni, aynı anda tüketilmesi gereken iki içeceği piyasaya sürmeleri halinde satışlarının düşebilmesiydi.

Yani demek istediğimiz şu; her şey akıllıca planlanmış reklam stratejisi Bu onun bir parçasıydı. Bugün Amerikalıların kahvaltı sofralarında yer alan portakal suyunun aslında bir şirket tarafından planlanmış olması şaşırtıcı ve korkutucu değil mi?

Kaynaklar: Yaratıcı An, BBC Future, Eat Drink Lagos, Sun Sentinel

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort